Tengkorak Kepala Pecah, Mata Terjojol

Pihak polis dengan bantuan Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) mengangkat 
mayat mangsa di tengah-tengah jalan, semalam.



MELAKA TENGAH _ Seorang lelaki maut dalam keadaan tragis selepas dipercayai dilanggar dua buah kereta di Jalan Tun Fatimah, kira-kira jam 11.45 malam, semalam (Jumaat).
sila lawat http://speakerpecah.blogspot.com
Mangsa dikatakan berjalan kaki di garisan berkembar di tengah-tengah jalan terbabit dan dilanggar sebuah kereta jenis Mazda, sebelum dirempuh pula oelh Perodua Viva.
sila lawat http://speakerpecah.blogspot.com
Mayat mangsa masih belum dikenal pasti identitinya itu meninggal dunia serta-merta ditempat kejadian akibat mengalami kecederaan parah dengan tengkorak kepala pecah selain mata mangsa terkeluar.
sila lawat http://speakerpecah.blogspot.com
Menurut saksi kejadian, Azhar Ahmad, 31, berkata, pada ketika itu, dia bersama dua rakannya menaiki kereta dan dalam perjalanan ke Batu Berendam selepas selesai makan malam di Malim.

"Bagaimanapun, tiba-tiba di tengah jalan ada seorang lelaki (penjalan kaki) tidak berbaju berada di bahukanan jalan, tetapi saya tidak pasti sama ada mangsa hendak melintas atau pun tidak.

"Keadaan jalan pada ketika itu sangat gelap. Saya hanya sempat mengelak selepas terlalu hampir dengan mangsa. Tetapi, semasa mengelak, saya terasa saya sudah melanggar mangsa, sama ada badan atau kepala.

"Kemudia, apabila rakan saya meninjau ke belakang melalui cermin belakang, dia terlihat mangsa di langgar pula oleh sebuah kereta jenis Perodua Viva," katanya.

Menurut Azhar, pemandu Perodua Viva terbabit tidak memberhentikan kenderaannya.

"Pada masa itu, saya tergamam apabila melihat mangsa terbaring berlumuran darah dan dikerumuni orang awam yang ada di situ.

"Saya berasa kesa; dengan kejadian ini dan ia adalah kali pertama terjadi kepada saya sepanjang bertahun-tahun memandu kereta," katanya lagi.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, Asisten Komisioner Salehhudin Abdul Rahman mengesahkan kejadian tetapi enggan mengulas lanjut kerana kes masih dalam siasatan.



Sumber: Sinar Harian

1 komen:

Powered by Blogger.