close button

close button

Iklan Gaviscon Hina Islam Di Bulan Ramadan (Video)

http://speakerpecah.blogspot.com


Biarpun bulan Ramadhan sudahpun berlalu dan digantikan pula dengan kehadiran Syawal sebagai hari kemenangan bagi umat Islam selepas genap sebulan berpuasa, namun ada berita yang kurang baik ingin kami kongsikan semasa berada di bulan Ramadhan, bulan penuh keberkatan. Semasa kami mencari info-info terkini untuk dimuatkan di dalam blog Speaker Pecah, kami terjumpa pula satu entri yang menarik perhatian kami.
sila lawat http://speakerpecah.blogspot.com
Entri tersebut adalah berkisarkan tentang iklan Gaviscon yang ada unsur-unsur menghina dan memfitnah Islam pada bulan Ramadhan tersebut yang ditayangkan di sebuah stesen TV tempatan. Di dalam iklan itu, memaparkan satu keluarga sedang menunggu/menikmati juadah berbuka puasa sambil mengetuk-ngetuk glassware sambil melenggok tari.
sila lawat http://speakerpecah.blogspot.com
Menurut sumber, iklan tersebut jelas menghina dan memfitnah Islam di bulan Ramadhan lalu. Islam juga tidak mengajar penganutnya untuk iftar sambil mengetuk-ngetuk glassware.
sila lawat http://speakerpecah.blogspot.com
Bagi stesen TV berkenaan dan stesen-stesen yang tidak terlibat juga patut jadikan ini satu pengajaran supaya dapat menapis atau memilih iklan yang bersesuaian untuk dipaparkan kepada umum. Jika tidak, ianya kan menjadi seperti ini dimana ia akan menjadikan masyarakat khususnya penganut agama Islam marah akan tayangan iklan yang tidak menghormati ajaran Islam. Wallahualam.
sila lawat http://speakerpecah.blogspot.com

1 komen:

  1. atas pendpt pribadi aku rasa x slh coz time tggu waktu brbuka stiap kluarga ada cranya sndri.. ada yg tggu waktu brbuka sambil tgk tv, sembang2, gurau senda nk kasi ilang rasa bosan... x de la pakat2 tenung makanan sambil menelan air liur (kalau x silap makruh)..lgipun video tu org luar, mungkin budaya x sama ngn kita.. apa2 pun patut rujuk pada ustaz yg lbih pakar..kita x leh cpt jtuh hukum..

    ReplyDelete

Powered by Blogger.